School

Hey beautiful!
 
Idag har varit en ganska okej dag i skolan. Vi har börjat med biologin inom vår sexualkunskap, så den föreläsningen var faktiskt ganska rolig, haha. Sen fick vi en uppgift där vi skulle sätta ut mannens och kvinnan könsorgan på en bild, och förvånansvärt kryssade jag, Hannah och Moa S i rätt delar direkt. Eller i alla fall på mannens. Hmm..
Haha, i alla fall så hade vi sen so genomgång inom samhällskunskap och några andra ämnen som jag inte kommer ihåg, och då gick vi mycket igenom genus och jämställdhet mellan kvinnor och män och så diskuterade vi om folk behanlade det ena könet annorlunda jämfört med det andra.
Men jag kommer inte ihåg om vi fick nån uppgift i so:n.
Aja, sen har jag mest jobbat med engelska idag, så det är bara att renskriva allt jag har skrívit på datorn och sedan är det steget redo att redovisas för Christel. Yey! Härligt att ha terminsmålen klara i engelskan.
 
Efter skolan tog Nelly, Hannah och jag en annan buss till Blentarp, eftersom vi inte orkade vänta en timme på bussen, och vi kom ju tidigare till konfan dessutom. Så vi tog istället först 6:an och sen i veberöd bytade vi buss till 341.
Så det gick väl bra det också. Ska nog börja ta den bussen på eftermiddagarna nu.
Och ja, sen kom vi till konfan och fikade och sen stack vi till kyrkan och där visade prästen oss lite förklädnader och sånt som alla präster hade på sig på de olika händelserna, så de var väl intressant.
Efter konfan gick jag hem och åt jag och tog en dusch och nu sitter jag här i sängen med de sista lördagsgodisarna bredvid mig och myser till musiken på min cd-spelare. Taylor Swift. Älskar henne!
 
Men jag får se vad som händer imorgon i skolan, förhoppningsvis något kul.
Enjoy.
Puss Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback