The last moment - Kapitel 3

Previous...
Latte var som chokladglass för mig. Det var det jag tröstade mig själv med när jag mådde som sämst. Jag gick alltid till bästa närmsta café och köpte en latte.
Jag satt där och log ett tag åt tanken och sedan bestämde jag mig för att gå hem. Jag tog min latte med mig och drack upp den påvägen tillbaka.
 
Väl hemma slängde jag ifrån mig lattepappmuggen och tog på mig pyjamas och la mig direkt i sängen. Om jag skulle prestera så bra som möjligt imorgon så behövde jag sömn.
Det tog bara några minuter, sedan somnade jag djupt.
 

Mina ögon öppnades med ett ryck. De gick fram och tillbaka ett par gånger inom panik. Jag kollade på min klocka på nattduksbordet och jag fick ännu mer panik. 
Klockan hade inte ringt, nu var jag säkert en halvtimme försenad, första dagen också. 
Jag flög bokstavligt talat ur sängen och bort mot garderoben där jag direkt slängde upp dörren och tog fram ett par enkla jeans, ett linne och en snygg kavaj. 
Förut hade jag aldrig behövt fixa mitt hår så mycket, så jag la inte ner så mycket energi på det. Jag bara puffade upp det lite, eftersom lockarna hade hållt sig sedan igår. 
Jag skyndade mig till köket där jag snabbt bredde mig en macka med skinka på och åt upp den fort innan jag gick halvsprang in till badrummet och snabbt la på ett lager mascara och läppglans. 
Fastän jag hade bråttom ville jag ju ändå se bra ut första dagen.
Jag kollade mig som hastigast i spegeln ovanför handfatet och log. Det såg bra ut, så fick det bli. 
Sen greppade jag tag i min väska och ut genom dörren springandes mot tunnelbanan.
 
Justin's perspektiv
Jag steg in i studion med ett bra humör. Mina tankar igår var att jag säkert skulle försova mig idag och att Scooter skulle bli irriterad, men så blev det inte riktigt. Jag hade faktiskt vaknat redan vid sex tiden och börjat fixa mig inför inspelningen. Sedan vid åtta åkte vi och nu steg jag in i studion medans jag sjöng One Day med Asaf Avidan...  
   
Michael hade lett stort mot mig, fastän jag hade totalt skitit i att komma igår. Jag antog att det var låten som gjorde att han skrattade till lite. 
Michael var han som hade hand om studion och som skulle hjälpa mig med inspelningen. Han var absolut den bästa. Ibland såg jag han och mig som bröder, med tanke på att vi alltid hade så roligt med varandra både under  inspelningarna och annars under pauser och när som helst. Han var verkligen en skön kille. 
 
Jag satt där på stolen mitt i rummet. Det kändes verkligen som om att dagens inspelning skulle gå bra, verkligen. Den nya som skulle hjälpa till och sköta inspelningen var inte ens här, och Michael ville inte börja utan henne. 
Ibland var det bara typiskt. Att nykomlingar inte kunde passa tider. Jag hade varit på så bra humör idag, tills nu. Nu hade vi väntat i trettio minuter. Jag ville bara komma igång, för jag kände mig rastlös. Michael hade gått iväg för en kvar sedan för att ringa till den nye och hade fortfarande inte kommit tillbaks än. 
 
Jen's perspektiv
Typiskt. Just nu gillade jag inte mitt jobb, vilket inte var så jättebra, med tanke på att jag inte ens hade börjat jobba än. 
Först hade jag sprungit som en galning till tunnelbanan, som sedan hade släppt av mig där jag skulle av, New York city, där jag även där hade sprungit som en galning mot studion. När jag nästan var framme hade Michael ringt och nästan skällt ut mig och jag hade bett om ursäkt och sagt att jag var där snart, men då bad han mig att gåoch köpa fyra latte från starbucks innan jag kom, och då var det bara att vänta. Han meddelade att de skule börja nu och att om jag inte kom inom tio minuter så skulle det inte bli så mycket jobb idag.
Jag förstod vad han menade. Han hade rätt. Första dagen och redan en halvtimme föresenad, jag förstod verkligen varför han var arg. 
Nu hade jag precis köpt de fyra latte som han hade bett om och nu var det bara 5 minuter kvar tills "tiden gick ut" eller vad man säger. Jag sprang verkligen fort nu. Innan hade jag bara småjoggat, men nu sprang jag på riktigt.
Inom tre minuter var jag framme, anfådd, men lättad över att jag hade hunnit. 
När jag kom gav Michael mig ett snett leende, vilket betydde att jag hade klarat av det och att det var lugnt. 
-Good. You're here. Go in to the recording studio and give our visitors their latte, since they have been waiting for an half our, sa han bestämt och gav mig en smäll i ryggen. 
Jag nickade osäkert och gick sedan in i studion och det första jag såg var Justin Bieber och hans manager. Michael hade inte nämnt något om att det var dem som skulle komma idag. Egentligen, varför skulle han?
Jag gillade verkligen inte Justin Bieber. Jag tyckte att han verkade stöddig och som om att han ahde ett stort ego. Det passade ju verkligen bra att jag skulle jobba i närheten av honom.. 
-I'm sorry that you got to wait, sa jag förtvivlat, men det var en falsk förtvivlan. Inombords log jag över att få ha gjort Justin Bieber arg. 
Han och Scooter bara kollade på mig och rynkade pannan, eller egentligen kollade dem på det jag hade i handen, latten. 
-Oh! Here you are. A sorry since I came too late. 
-Thank you, sa Scooter, men Justin bara tog för sig en av pappmuggarna utan att säga något. 
Jag log mot Scooter, men kollade surt mot Justin. Han var precis som jag hade tänkt mig, en snygg kille men oartig och stöddig. 
-Well, shall we start, since Jen finally is here? sa Michael och kollade på mig och den stöddiga. 
-Yes, please. We have been waiting for an half our, so please, just start, sa Justin och jag kände i nacken hur han stirrade på mig. 
 
Vi hade precis kommit igång och Justin hade sjungit cirka två låtar. "Beauty and a Beat" och "Believe". Jag var inte direkt impad. Det fanns så många bra artister i världen, men ändå handlade allting alltid om Justin Bieber. Hela världen kretsade kring Justin Bieber och jag förstod verkligen ingenting. 
Hur alla småtjejer kunde tycka att han var så bra och att de var villiga att döda något för att få träffa honom. Han var bara en vanlig kille som sjunger och det är många som vet vem han är. Eller nästan alla på hela jordklotet. det var väl inget märkvärdigt med det, eller?
-We take Beauty and a Beat again, ok? sa Michael genom en mikrofon vid alla knappar som jag inte förstod ett smack av. Jen are just going to fix the mike for you. 
-Erm.. It's ok, I can fix it by my own, svarade han osäkert, men högt. 
-Okey, if you say so, let's start. One, two, three, four... 
Justin retades som satan. Han gillade verkligen inte mig. Inte för att jag brydde mig så mycket direkt. Jag gillade ju inte honom heller så mycket. Jag bara undrade varför han inte gillade mig. Han verkade liksom sur på mig av något slag. Scooter och Michael var ju inte sura, så det kunde inte vara för att jag kom försent. 
-Jen? Can you answere me? sa Michael och jag ryckte till. 
-Um, what? 
Michael ställde sig upp från stolen och min blick föll på Justin inne i inspelningsrummet. Han gav mig en arg och jobbig blick. Jag fattade ingenting förrens Michael ställde sig nära mig och viskade något i mitt öra. 
-If you not shape up, I have no other choice to fire you, okey? sa han argt och bestämt. 
-Erm.. Yeah. 
-Good. Are you okey? Has something happened? sa han omsorgfullt. 
-No. It's just my first day at work and I moved in to my apartment yesterday. It has justin been so much lately. Im will pull myself until tomorrow, I promise. 
Han gav mig ett snett leende och satte sig sedan ner i stolen framför knapparna igen. 
-Go and fix Justin's mike now. 
-Yes, of course, svarade jag och gjorde som han sa. Jag gick in i inspelningsrummet där Justin satt. Jag försökte att koncentrera mig på att inte kolla på Justin, då blev jag bara nervös. 
-Well, your first day is very impressive, sa han kaxigt och höjer på sina ögonbryn. 
Jag försökte att ignorera honom och göra det jag skulle, men han bara fortsatte att prata. 
-Michael must be very satisfied with you, right? 
-Hey, what do you want? I know I messed up today, ok? Do your own bussiness! utbrast jag och gick sedan ut ur rummet och satte mig på en stol en bit bort från Michael. 

Tredje delen! 
Det tog ett tag att skriva denna. Först och främst eftersom jag försökte att hitta bra bilder att ha till delen, men jag tror att dessa blev bra. Och sen för att jag försökte att komma på lite vad som skulle hända i studion, med mera. 
Men vad tyckte ni om dagens del idag då? Ni vet att jag älskar att få komentarer va? 
Enjoy. 
Puss Julia 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback