Twilight - Bokrecension

Handling: Bella (Isabella) flyttar till sin pappa som bor i Forks efter att ha bott med sin mamma i Phoenix i alla sina år. Hon brukade bara träffa hennes pappa om somrarna, men nu har hon bestämt sig för att bo med honom ett tag. 
Från början hatar Bella Forks, men under tiden hon försöker att smälta in i Forks, börjar hon komma nära en kille som är helt annorlunda till skillnad från hon själv. I början uppträder han konstigt mot henne, men de kommer närmare och närmare varandra och blir mer fästa vid varandra. Bella är förälskad i Edward, även fast hon är medveten om vad han och hans familj är. Vampyrer. 
 
Åsikt: Självklart så vet ni säkert vad jag kommer att skriva. Vi har säkert alla sett filmen Twlilight, och den är otrolit bra, tycker jag. Boken var minst lika bra om ni frågar mig. Jag är inte en läsperson direkt, men jag behövde läsa en bok till engelskan och då tänkte jag ta denna, eftersom jag ändå hade sett filmen. Då skulle det bli lättare att se bilderna framför sig. 
Boken var så bra! Den var inte alls svår att läsa. Den var lätt att förstå, och man kan ju inte låta bli att le när boken berättar om när Bella och Edward är tillsammans. Jag gillar denna boken väldigt starkt. Den rekommenderas för dem som vill läsa lite enklare engelska böcker. Även fast ni kanske inte gillar att läsa så mycket (som jag), så blir man faktiskt beroende av att läsa, eftersom det är så spännande. 
 
Betyg: 10/10 poäng!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback