22 Januari 2013

Hola amigos!
Haha, bara för att jag har blivit något av ett proffs på spanska nu, eller inte.. Suger verkligen på det, menmen.
Idag har det varit en kul dag i skolan. Det började med so föreläsning med Gina, och det var väl okej, efter det jobbade jag lite med uppgiften som vi fick av henne och sen gick jag på franska. Pluggade mest lite glosor där eftersom jag tyckte att det behövdes. Har nu lärt mig att hylla är étagère. Ascoolt att kunna det nu, ellerhur?
Efter franskan var det lunch och sen gick vi till spanska. Hannah, Filippa, Nelly och jag. När spanskan var slut så följde jag med Hannah till sin svenska och sen följde hon med mig på min, så jag fick rätt mycket svenska undanstökat, vilket är sjönt, för mitt steg är sjukt tråkigt. Jag ska nästan bara läsa låånga texter och göra en textanalys. Riktigt tråkigt och drygt. Längtar till steg 25, för då ska jag skriva berättelser, och det är jag bättre på.
Efter skolan gick Hannah, Moa och jag till stan eftersom Moa ville in på hm och kolla in de nya sakerna som hade kommit in. Hon köpte två tröjor, medans jag och Hannah nöjde oss med vars en latte/frapino på espresso house. Mådde riktigt illa efter att jag hade druckit upp den..
Oturligt nog var min och Moas buss försenad, så vi stod och frös ett tag, men det var bättre att den var försenad än att den var inställd´, vilket vi först trodde att den var.
När jag kom hem blev det att direkt gå upp på rummet och sätta igång Glee. Är helt beroende av den serien, men snart är den slut, i alla fall på den sidan som jag kollar på (http://swefilmer.com). Fast rekommenderar ändå sidan för de som gillar att kolla på film. De har nästan precis alla filmer och serier och allt med svensk undertext också. Jättebra för dem som inte förstår engelska så bra utan text.

Men japp, det var min dag. Till helgen ska jag hem till Hannah och sova över, och på lördag blir det nog shopping på emporia, men det är inte säkert de med shoppingen. Hoppas ändå, för jag har hittat ett par dösnygga jeans inne på H&M som jag jättegärna vill prova.Hehe.
Men ska kolla vidare på glee nu.

-Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback