Last day of holiday

Skolan börjar igen imorgon efter cirka tre veckors lov. Det vore en lögn om jag sa att jag verkligen inte vill till skolan och att jag hatar det, osv. Därför säger jag inte det, eftersom jag faktiskt, tro det eller inte, gillar skolan. 
Utan skolan skulle inte jag ha något att göra om dagarna. I skolan har jag alla kompisar som jag umgås med och det är i skolan som jag faktiskt har det roligast. 
Visst, arbetet kan vara tufft ibland också, men för det mesta så tycker jag om det också. När jag orkar. Annars är det bara piss och pina. 

Och nu, eftersom jag såklart fortfarande har jetlag, är jag väldigt trött, men jag måste tvinga mig själv att hålla mig vaken i ett par timmar till, annars kommer jag definitivt inte att orka imorgon. 
Mina kompisar och jag har bestämt oss för att verkligen ge gärnet denna terminen (och de andra terminerna ofc) och verkligen ta tag och jobba mer och försöka att höja våra betyg upp lite till. 
Hannah och jag har ganska stora planer eller vad man säger. Vi vill gå på en bra skola i Malmö, som man behöver bra betyg till för att komma in på, därför sätter vi ganska mycket press på oss själva nu. 
Efter gymnasiet hade vi även tänkt att resa bland annat till Australien och USA. Typ ett år, bara för att ta det lugnt och sen komma igång igen. 
Men vi får väl se hur det blir med det. Det är ju ganska många år till tills vi går ut gymnasiet, men det är bra att fundera i förhand lite så att man inte står där i sista minuten och inte vet hur man ska göra. 

Så, med det sagt - big day tomorrow. Upp tidigt, sätta klockan på ringing och ut i kylan. Är ju så van vid värme nu efter att ha varit i Thailand.. 
Försöker att vänja mig, men det kan ta lite minimalt med tid innan det sker. 
 
Haha. Ha en trevlig kväll och lev livet. 
- Julia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback